24 maja 2015

Frozen: Jogurt Mrożony z Truskawkami


Kilka dni temu zdarzyło mi się czekać 2h na znajomego. Umówiliśmy się w centrum handlowym, więc jak tylko się tam dostałam, zaczęłam szukać miejsca, w którym mogłabym posiedzieć i się pouczyć, żeby nie marnować tyle czasu. Przeszłam się, no i znalazłam. FreezMe. Mrożone jogurty. Niskokaloryczne mrożone pyszności. Próbowałam kiedyś zrobić go sama, i wow, nawet się udało. Ale ten, który jadłam ostatnio, był inny. Był pyszny, lekki, i mimo 400ml pochłoniętych chciało się dokładkę. W najwyższym skupieniu starając się wyczuć smaki składników, zaczęłam tworzyć w głowie przepis. Okazało się, że przygotowanie mrożonego jogurtu to najprostsza czynność jaką można sobie wyobrazić. No bo wstawiając jogurt i serek homogenizowany na kilka godzin do zamrażalnika raczej nie da się przepracować ;)

Frozen - Mrożony Jogurt z Truskawkami
Czas mrożenia: 6-10h
Składniki:
  • 400ml (duże opakowanie) dobrej jakości jogurtu greckiego
  • 2 łyżeczki waniliowej odżywki białkowej lub 2-3 łyżki waniliowego serka homogenizowanego
  • 4 truskawki do dekoracji, kombinacja: więcej truskawek, jeśli chcecie, aby Wasz deser miał smak truskawkowy
  • płatki owsiane, kukurydziane, starta czekolada lub inne owoce - opcjonalnie
  • UWAGA!: ten deser powstaje w maszynce do lodów lub/i blenderze o dużej mocy (np. Thermomix).
Przygotowanie:
  • Jogurt umieścić w misie blendera lub w maszynce do lodów, dokładnie wymieszać z odżywką lub/i serkiem homogenizowanym czy wcześniej przygotowanym musem z truskawek (truskawki zmiksowane na mus w blenderze).
  • Wstawić na minimum 6h do zamrażarki (najlepiej sprawdzać co 2h czy nasz jogurt nie jest już przypadkiem bryłą lodu, czego nie chcemy - każda zamrażarka ma inną moc).
  • Gdy jogurt jest na tyle twardy, że nie da się go swobodnie jeść łyżeczką, umieszczamy całość w misie blendera i rozdrabniamy. 
  • Dzielimy na porcje i ozdabiamy ulubionymi dodatkami.
  • Jak zrobić truskawkowy kwiat lotosu? Aby go przygotować, potrzebne wam będą dokładnie 4 truskawki, najlepiej aby były ładne i symetryczne. Jedną (większą) kroimy nie do końca na 6 cząsteczek (górna truskawka na zdjęciu), a pozostałe truskawki kroimy na połówki. Połówki układamy na około, a na środku umieszczamy truskawkę przedzieloną na 6 części i lekko ją rozkładamy.
Smacznego !

Akcja lodowa 2015 Wiosenne słodkości! Akcja lodowa 2015 Milion Smaków Truskawek - druga edycjaCo mamy dla mamy? Dzień Matki 2015