30 grudnia 2014

Mini serniczki z galaretką z granatów

W okresie poświątecznym zapewne niejednej osobie widok ciast z kremem czy cukierków nie sprawia najmniejszej przyjemności. Ja już nie mogę na nie patrzeć, dlatego wymyślenie sylwestrowego deseru dla rodziny stanowiło dla mnie nieszczególnie przyjemnie wyzwanie. Kilka dni temu byłam z bratem na zakupach i rzuciłam się na owoce po okazyjnie niskich cenach. Persymona, granaty, pomarańcze, winogrona... Granaty. Kiedyś na którymś z blogów widziałam przepis z galaretką z granatów i pomysł ten zagnieździł się głęboko w mojej podświadomości. Ponieważ stawiałam na lekki deser, pomyślałam o serniku na zimno. Lekkim, kwaśnym, puszystym i owocowym. 

Sernik na zimno można przygotować na wiele różnych sposobów - w formie tradycyjnego ciasta, w salaterkach, w foremkach... Moim zdaniem w pucharkach do lodów prezentują się najbardziej elegancko. Ten przepis sprawdzi się idealnie na Sylwestra, na skromne przyjęcie, bankiet czy w jako letnia alternatywa dla lodów. Jedynym problemem może być znalezienie granatów, który przypada na naszą jesień i zimę ;)

Mini serniczki z galaretką z granatów
Czas przygotowania: 2h
Czas chłodzenia:       1h
Czas całkowity:         3h
Składniki:
  • 1 owoc granatu + 1 łyżka żelatyny + 2 łyżki cukru
  • 0,5kg twarogu potrójnie zmielonego (lub sernikowego)
  • 100g biszkopcików
  • 1 galaretka cytrynowa
  • ok. 1 szklanka mleka
  • 1/4 szklanki cukru (+ewentualnie więcej do smaku)
Przygotowanie:
  • Galaretkę cytrynową rozrobić w 1 szklance wrzątku, odstawić, aby lekko stężała (ma być gęsta, ale wciąż lekko płynna).
  • Obrać owoc granatu, ziarenka umieścić w niedużym garnku.
  • Zalać je wodą tak, aby wszystkie ziarenka były nią przykryte, wsypać 2 łyżki cukru i zagotować.
  • Gdy woda zacznie się gotować, przelać 1 chochlę (bez owoców) do szklanki, wsypać żelatynę i dokładnie ją wymieszać, aby się rozpuściła.
  • Przelać rozpuszczoną żelatynę do garnka, gotować jeszcze 2 minuty i odstawić do chłodu, aby galaretka przybrała temperaturę pokojową.
  • Twaróg zmiksować z lekko stężoną galaretką cytrynową i 1/4 szklanki cukru.
  • Biszkopty pokruszyć w melekserze.
  • Do każdej salaterki wsypać po 2,5 łyżki pokruszonych biszkoptów, zalać je 2 łyżkami mleka, wymieszać i ugnieść tak, aby warstwa była płaska.
  • Następnie rozprowadzić masę serową, którą na koniec polać galaretką z granatów.
  • Salaterki trzymać w chłodzie (niekoniecznie w lodówce) do momentu podania.


zBLOGowani.pl