21 września 2014


Muszę przyznać, że ostatnio jestem pod wrażeniem walorów zdrowotnych sezamu. Bogactwo wapnia, magnezu, białka (zawartość niemalże równa jajom kurzym !) i witaminy A, E i B to tylko część jego zalet. Sezam jest obfity w fitosterole, roślinne sterydy obniżające poziom cholesterolu, jest także bogaty w lecytynę wspomagającą sprawność umysłową. Słowem, skarbnica zdrowia, wypada go jeść jak najczęściej, dlatego przedstawiam wam, być może niektórym znaną, pastę Tahini, zwaną inaczej masłem sezamowym.

Pasta Tahini to po prostu zmiksowane prażone ziarna sezamu z dodatkiem niewielkiej ilości zdrowego tłuszczu (oleju albo oliwy). Ma konsystencję podobną do masła orzechowego, jest jednak bardziej gorzka w smaku. Można ją wykorzystać na wiele sposobów - dodać miodu i jeść na kanapkach, dodać soli i przypraw i wykorzystać do orientalnych potraw, można ją potraktować również jako bazę do ciasta na herbatniki czy też jako masa do przekładania ciasta. Kilka przepisów wkrótce się z pewnością pojawi :)


Pasta Tahini

Składniki:
  • 1,5 szklanki ziaren jasnego sezamu
  • 3 łyżki oleju sezamowego (można dodać innego aromatycznego oleju lub oliwy z oliwek)


Przygotowanie:
  • Ziarenka sezamu uprażyć na patelni aż się zazłocą (najlepiej robić to partiami).
  • Przesypać do misy blendera i zostawić do ostygnięcia.
  • Zmiksować ziarna, po czym dodać olej i zmiksować na gładką masę przypominającą masło orzechowe.

Gotowe !

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)