20 września 2014

Jesienne bezowe ciasto śliwkowe


W ramach codziennej przekąski podczas praktyk - śliwki. W drodze do Międzylesia - śliwki. Po powrocie do domu: śliwki. Wszędzie, gdzie nie spojrzę są śliwki... 
Uwielbiam je, temu nie mogę zaprzeczyć. Mogłabym je jeść cały czas i by mi się nie przejadły. Ale lubię sobie urozmaicać życie, więc korzystając z wolnego popołudnia postanowiłam upiec ciasto, jakiego jeszcze nigdy nie jedliśmy. Zatęskniłam za bezami, które kiedyś robiłam z mamą będąc dzieckiem, więc i to postanowiłam uwzględnić w przepisie. A do tego cynamon. Duuuuuuużo cynamonu. I to nadało wczorajszemu wieczorowi bardzo jesienny klimat :)



 Jesienne bezowe ciasto śliwkowe

Składniki:
Kruchy spód
  • 2 żółtka
  • 100g masła
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 2 łyżeczki cynamonu
Śliwkowe nadzienie
  • 500-600g śliwek węgierek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki cynamonu
Beza
  • 3 białka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki cynamonu


Przygotowanie:
  • Kruchy spód: Wszystkie składniki razem zagnieść. Wyłożyć dużą tortownicę formując ścianki. Ponakłuwać cały spód widelcem. Piec 10 min w 180 stopniach.
  • Śliwkowe nadzienie: Śliwki umyć, poprzekrawać na połówki i wydrążyć. Wymieszać dokładnie z cukrem i cynamonem, po czym wyłożyć na kruche ciasto wyciągnięte z piekarnika.
  • Beza: Białka ubić na sztywną pianę. Dodać cukier, jeszcze chwilę ubijać i wyłożyć na śliwki. Całość piec 2-2,5h w 120 stopniach (beza musi być twarda i lekko zazłocona - w piekarniku z termoobiegiem zapewne czas będzie krótszy, a jeśli pieczecie piekarniku gazowym, proponuje uchylić drzwiczki aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi temperatury i zapewnić dostęp powietrza).
Smacznego :)


0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)