2 maja 2015

Czemu Zniknęłam + Jarmuż z Orzechami z Miodem

Zniknęłam. Może nie permanentnie, ale na dłuższą chwilę. Czemu? Ano, bo Politechnika pochłania wolny czas. Przez ponad miesiąc mojej zerowej aktywności (a może nie tak zerowej, ponieważ do początku kwietnia zajęta byłam moderowaniem mojej akcji Wiosenny Detoks) wydarzyło się baaaardzo dużo. Począwszy od spotkania przemiłej Pani Iwony w busie w drodze do Płocka, kończywszy na moim pierwszym wyjeździe longboardowym na freeride do Czech. Dla ciekawych - krótka relacja z Seninki autorstwa mojego kolegi Wojtka: 



Szczerze się przyznam, że takie "wakacje" od bloga przyjęłam z ulgą. Dzięki nim zwiększyłam swoją wydajność na uczelni, a jednocześnie nabrałam nowego zapału do dalszej pracy nad blogiem. I oto jestem, z nową porcją przepisów, bardzo wiosenno-letnich, na tyle zróżnicowanych, że każdy znajdzie coś w swoim guście smakowym (mam nadzieję!). 

Zaczynam od sałatki będącej kontynuacją krótkiej, 3-częściowej serii jarmużowej rozpoczętej przeze mnie jeszcze przed moją nieaktywnością. Jest to szybszy i moim zdaniem smaczniejszy wariant znanej większości z Was sałatki z rukolą i podsmażaną gruszką. Co prawda kupiłam gruszki i miałam je dodać, ale jarmuż jest na tyle soczysty, że okazało się to zbędne. Ja się w tym połączeniu smakowym szczerze zauroczyłam i robię ją gdy tylko w domu jest jarmuż. Polecam gorąco, to idealna propozycja na wiosenne śniadanie :)

Sałatka z Jarmużem, Orzechami i Miodem
Czas gotowania jarmużu: 10min
Czas całkowity:                15min
Składniki:
  • 250g jarmużu
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich (mogą być lekko rozdrobnione)
  • 100g sera pleśniowego blue
  • 2-3 łyżki miodu
  • 1-2 łyżeczki oleju kokosowego
  • 1-2 łyżeczki wody
Przygotowanie:
  • Jarmuż płuczemy i gotujemy ok. 8-10min w garnku (można również przygotować go na parze).
  • W międzyczasie kroimy ser w kosteczki.
  • Wyciągamy jarmuż z garnka i wykrajamy część łodygi z liścia (jest twarda i niesmaczna, można ją później rozgotować z innymi warzywami i zmiksować na zupę-krem).
  • Listki jarmużu układamy na talerzu, posypujemy kosteczkami sera.
  • Na patelni podgrzewamy miód mieszając go dokładnie z wodą i olejem kokosowym.
  • Po około 2min podgrzewania dodajemy orzechy, mieszamy całość kolejne 2 minuty, po czym przekładamy na wierzch sałatki.
Smacznego!