9 listopada 2014


Od bardzo dawna taka koncepcja chodziła mi po głowie. Soczysta pierś z kurczaka, słodkawa dynia i aromatyczne przyprawy korzenne. Nie byłam tego pewna, bo (jak z resztą widać), w pieczeniu mam znacznie więcej doświadczenia niż w gotowaniu, a zawsze mam w oczach wizję zmarnowanych produktów, a osoby, z którymi na temat tego połączenia rozmawiałam, raczej kręciły nosem. Pokręciły sobie, pokręciły, a mnie naszło i zrobiłam swoje. 

Ja to jednak mam złote ręce do kuchni.

Kurczak rewelacyjny, ja skomplementowana, wszyscy zadowoleni. Pochwalił nawet Tata, a to w materii dań głównych instancja najwyższa i najbardziej wybredna. Szef kuchni poleca!


Korzenny Kurczak w Sosie Dyniowym

Składniki:
  • 0,5kg piersi z kurczaka
  • przyprawy do kurczaka: papryka słodka, papryka ostra, sól, pieprz, curry indyjskie, imbir
  • oliwa z oliwek (do podsmażenia)
  • 2,5-3 szklanki puree z dyni
  • 1,5 szklanki wody
  • sok z 1/2 cytryny
  • przyprawy do sosu: sól, pieprz ziołowy, curry indyjskie, imbir, cynamon, kumin (troszeczkę)
Przygotowanie:
  • Pierś z kurczaka rozdrabniamy na nieduże kąski, a następnie posypujemy i zostawiamy w przyprawach do kurczaka przez całą noc.
  • Następnego dnia podsmażamy mięso na oliwie (kąski muszą stać się białe u góry i u dołu).
  • Dodajemy puree z dyni, sok z cytryny i wodę, mieszamy do połączenia sosu.
  • Przyprawiamy do smaku przyprawami do sosu (dałam dużą ilość curry i imbiru, cynamonu tylko pół łyżeczki, tyle samo mielonych goździków).
  • Całą potrawę dusimy na małym ogniu około 30 minut, aby całkowicie obrobić mięso.
  • Najlepiej smakuje do makaronu, ale sprawdzi się również z ryżem czy pieczonymi ziemniaczkami lub frytkami, a idealnym dodatkiem jest żurawina.
Smacznego !

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)