31 października 2014

Mikstura Wiedźmy, czyli Lemoniada z Pietruszki


Dzisiejsze przygotowania do Halloween dopinamy na ostatni guzik. Dynie wydrążone, ciasteczka zrobione, inne smakołyki również. W tym roku postanowiłam wprowadzić na halloweenowy stół trochę zdrowego jedzenia. Znowu podziałał na mnie foodgawker (ta strona to istna skarbnica inspiracji!), ale nie tylko. Teraz prezentuję Wam coś, czego do tej pory w ogóle nie łączyłam z Halloween. Przez mojego najmłodszego brata został nazwany Sokiem z Ufoludków, mi się kojarzy z Eliksirem Wielosokowym z Harry'ego Potter'a, drugi brat stwierdził, że to Mikstura Czarnoksiężnika. I chyba każdy z nas miał trochę racji. Z tym, że to co tu widzicie jest doskonałe i orzeźwiające w smaku. Poznajcie Lemoniadę z Pietruszki.


Nie dość, że jest bardzo zdrowa, to kwalifikuje się do diety refluksowej (pomimo zawartości cytryny - raz na jakiś czas o tej porze roku po prostu trzeba). Pietruszka ponoć bardzo na to schorzenie pomaga -  tak mi powiedziała mama koleżanki, która też kiedyś się z nim zmagała. Sok wygląda obłędnie, ma żywo zielony kolor i idealnie pasuje na Halloweenowe przyjęcie. Niektórym mogą nie odpowiadać pływające zielone "fusy", ale no nie dajmy się zwariować, wczujcie się w klimat, co to nie pływa w tych wszystkich kociołkach czarownic!




Lemoniada z Pietruszki
Składniki:
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 cytryny
  • 3-4 łyżki cukru
  • 3-4 szklanki wody
Przygotowanie:
  • Obrywamy listki pietruszki z łodyżek, wrzucamy do blendera.
  • Dodajemy sok z cytryny, miksujemy przez ok. 2 minuty.
  • Dolewamy wodę i cukier, miksujemy jeszcze chwilę.
  • Przelewamy do dzbanka, można dodać kostek lodu. Radzę przygotowywać go bezpośrednio przed podaniem, wygląda lepiej zanim "fusy" opadną.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)