30 września 2014

Mandeltårta - Szwedzkie Almondy


W piątek skończyłam miesięczne praktyki w Centrum Zdrowia Dziecka. Szukałam pomysłu na coś słodkiego, niedużego, eleganckiego i smacznego. Miało zachęcić osoby rzadko jedzące słodycze. Przypomniałam sobie jak jadłam w Vansbro pyszny torcik migdałowy. Bardzo słodki krem zrównoważony lekkim i puszystym biszkoptem migdałowym, a wszystko posypane prażonymi migdałami, co nadawało mu niepowtarzalny smak. Ciasto idealnie pasowało do okazji. Muszę przyznać, że przy robieniu tak się nim objadłam, że głupio mi było jeść kolejny kawałek z technikami audiologii dla których go przygotowałam :D


Szwedzki Torcik Migdałowy
Składniki:
Migdałowy spód
  • 150g mielonych migdałów
  • 5 białek
  • 135g cukru pudru (2dl)
Krem
  • 5 żółtek
  • 100ml mleka
  • 70g cukru pudru (1dl)
  • 175g masła (lub margaryny)
Wykończenie
  • 50g płatków migdałowych
Przygotowanie:
  • Białka ubić na sztywną pianę, po czym dodać cukier puder i jeszcze chwilę miksować.
  • Dodać mielone migdały i wymieszać masę łyżką.
  • Formować na papierze do pieczenia ciasta o średnicy 24cm (można odrysować wzór cyrklem) lub piec w silikonowej formie o takich wymiarach (każdy spód pieczemy oddzielnie).
  • Piec 20 minut w 175 stopniach.
  • Po wyciągnięciu odstawić do ostygnięcia.
  • W rondelku wymieszać żółtka, cukier i mleko mikserem (byle nie ubić!), po czym doprowadzić masę do wrzenia.
  • Wymieszać mikserem ponownie i odstawić na 10-15min.
  • Dodać masło (zimne), postawić rondelek na gazie i mieszać do rozpuszczenia i połączenia wszystkich składników (byle nie doprowadzić do wrzenia ponownie).
  • Krem odstawić do ostygnięcia i zgęstnienia.
  • Wyprażyć migdały na patelni.
  • Po ostygnięciu ciasta i kremu można zabrać się za "składanie" torciku - spody przekładamy kremem, rozsmarowujemy go naokoło ciasta jak i również na wierzchu (mają być nim pokryte w całości).
  • Torcik posypać migdałami lub poukładać je wedle własnej fantazji.
  • Przed podaniem najlepiej go schłodzić. Najlepiej smakuje do kawy :)


0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)