22 września 2014

Grillowane krewetki ze szpinakiem





Przyznam się, że jedliśmy je już jakiś czas temu. Nie wiem, czemu tyle zwlekałam z opublikowaniem tego prostego i szybkiego, aczkolwiek wykwintnego dania. Słowem wstępu - Wojtuś, mój najmłodszy brat, będąc na zakupach z rodzicami znalazł pudełko (800g!) krewetek. I się zaczęło. "Mamo mamo kupmy te langusty!" - Mama trochę skołowana, gdzie mały wyhaczył, że to langusty, ale nie przypominały zbytnio znanych nam skorupiaków, więc wzięła. Po czym patrzę, a to nie żadne langusty. To były krewetki. Szare. 

Trochę nie wiedziałam od której strony się za nie zabrać... one miały wąsy... i... OCZY. I się cały czas patrzyły smutnym wzrokiem... Wrzuciłam je do garnka z wodą. Często, jak nie wiem co zrobić, robię to co mi pierwsze przyjdzie do głowy. Dodałam soli, wycisnęłam sok z połówki cytryny. Wrzuciłam 2 rozgniecione ząbki czosnku. I czekałam na efekty mojego eksperymentu. Po 10 minutach gotowania krewetki coraz bardziej przypominały krewetki. Ich mięso zbielało, pancerzyki się zaczerwieniły... Wyciągnęłam, odcedziłam. Zjadłam jedną. Nie, to zdecydowanie nie było to. 

W tym momencie przypomniało mi się, jak kiedyś Ciocia i Wujek z Białej Podlaskiej zabrali mnie do swojej ulubionej restauracji gdzie pierwszy raz jadłam krewetki królewskie. Były podsmażane. Szybko wylałam na patelnię trochę oliwy, podgrzałam ją i wrzuciłam na nią krewetki. Smażyłam po obu stronach aż pancerzyki zaczęły lekko odstawać, a same skorupiaki zmieniły kolor na pomarańczowy. Znowu wzięłam jedną na spróbowanie, i powiem Wam, że lepszych krewetek do tej pory nie jadłam :) Radzę przekonać się osobiście.




Grillowane krewetki ze szpinakiem
Składniki:


✈ Krewetki

  • 800g krewetek królewskich
  • 2 ząbki czosnku
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny
  • oliwa do smażenia

✈ Szpinak

  • 500g mrożonego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 opakowanie sera feta
  • masło do smażenia
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
Przygotowanie:
  • Zależnie od stanu zakupionych krewetek: jeśli są czerwonawe w kolorze, wrzucamy je na 5 min do wrzącej wody z wrzuconym uprzednio czosnkiem i sokiem z cytryny. Jeśli są kremowoszare lub po prostu wiemy, że są surowe, gotujemy je przez 10 min aż porządnie zmienią kolor.
  • Krewetki odcedzamy i odstawiamy na 15-20 min aż porządnie ociekną i odparują.
  • Smażymy je 2-3 min z każdej strony.
  • Szpinak wyciągamy na godzinę przed przygotowaniem.
  • Rozpuszczamy masło na patelni, po czym dorzucamy szpinak i rozgniecione ząbki czosnku.
  • Smażymy ok. 10 min (cały czas mieszając) aż szpinak się całkowicie rozmrozi i zacznie tracić swój żywo zielony kolor, następnie dolewamy sok z cytryny.
  • Rozkruszamy ser feta na patelnię (można go wcześniej pokroić), mieszamy wszystko tak, aby ser się lekko rozpuścił.
  • Całość proponuję podawać z ryżem (można przygotować ryż w sosie winegret), idealnym dopełnieniem potrawy jest białe półsłodkie wino.
Smacznego !

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)