24 września 2014

Dyniowe Puree



Gdy tylko go spróbowałam, orzekłam przy wszystkich - "Jeśli będę mieć kiedyś dziecko, na jesień będę je faszerować dyniowym puree. A jak mu nie będzie smakować, to sama zjem." Ta zmiksowana dynia jest rewelacyjna. A jakie daje możliwości jeżeli chodzi o przepisy ! Od razu kilka zrodziło się w mojej głowie. Jeden wykorzystałam tego samego dnia robiąc Kremową zupę dyniową.

Puree z dyni to w zasadzie podstawa jeśli chodzi o dyniowe przepisy. Można z niego zrobić zupy, sosy, ciasta, polewy. Taka papka z powodzeniem może być posiłkiem dla niemowlaka. Jedyną komplikacją są rozmiary dyni... Bo jest duża. A jako że mamy dużo miąższu, to i przygotowanie puree zajmuje dużo czasu. Jednak dla takiej przyjemności warto poświęcić te kilka godzin - przygotowanie puree z dyni zawczasu znacznie skraca czas przygotowania innych dyniowych posiłków ;)


Dyniowe Puree
Czego potrzebujemy?
  • dynia
  • folia aluminiowa
  • blender
  • 1-2 sloiki
Jak przygotowujemy?
  • Dynię kroimy na średniej grubości kawałki.
  • Każdy z nich owijamy folią aluminiową tak, aby w żadnym miejscu nie była goła.
  • Układamy obok siebie na blasze i pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
  • Po wyciągnięciu zdejmujemy miąższ łyżką ze skórki i wrzucamy do misy blendera.
  • Miksujemy przez 15s aż do uzyskania gładkiej, lekko puszystej papki.
  • Przekładamy do słoika.
  • Jeśli planujemy odłożyć puree na dłuższy czas, należy słoiki zawekować.

2 komentarze :

Przeczytałeś? Zrobiłeś? Zostaw mi wiadomość :)