3 lutego 2015

 Nie cierpię fastfoodów. Do tego stopnia, że wręcz się ich brzydzę. Gdy po raz pierwszy byłam w Sztokholmie, i zaraz po locie mama z ciocią uznały, że trzeba coś zjeść, i najlepiej w McDonaldzie, nieomal się na nie obraziłam. Takie jedzenie po prostu nie przechodzi mi przez gardło. Jednak w mojej rodzinie jestem jedyna, która by fastfoodów unikała. Moje młodsze rodzeństwo na Dzień Dziecka zamiast kina zażyczyło sobie wizyty w McDonaldzie, i do tej pory wizyta w fastfoodzie jest najwyższą formą nagrody. God, why?

Myślałam jakiś czas, co można zrobić, żeby im pokazać, że fastfoody nie są jakoś nadzwyczajne, że wszystko można zrobić samemu, i przy okazji będzie zdrowsze i pełnowartościowe, i nie ociekające tłuszczem. Frytki były przerabiane, jednak miały za małą moc perswazji. Nuggetsy podobno wcale nie smakowały jak te z McDonalda, 2:0 dla amerykańskiej kuchni. Z Happymeal'owego menu został Hamburger, a z KFC - chrupiące skrzydełka. Skrzydełka, po które akurat moja siostra poszła do sklepu, przesądzając o obiedzie.

Ktoś mi kiedyś szepnął, że panierka z pokruszonych chipsów kukurydzianych nachos smakuje zupełnie jak ta z KFC. Wypróbowaliśmy. Ktoś nie kłamał. Skrzydełka, pieczone bez grama tłuszczu, bezglutenowe, trafiły na stałe do naszego menu. A ja jestem w stanie je zdzierżyć. Zdrowy fastfood brzmi paradoksalnie, a jednak. Da się !
Hot Chicken Wings
Czas przygotowania: 15-20 min
Czas pieczenia:              1-1,5h
Czas całkowity:      1h15min-2h
Składniki:
  • 6 sporych skrzydełek
  • 250g chipsów kukurydzianych nachos (wszystko jedno, jaki smak)
  • 2 jajka
  • mąka do obtoczenia (może być kukurydziana)
  • 3-4 łyżki przyprawy do kurczaka (przyprawa pikantne skrzydełka albo po prostu pikantna przyprawa do kurczaka)
  • ewentualnie sól do smaku

Przygotowanie:
  • Skrzydełka umyć w zimnej wodzie.
  • Nachosy pokruszyć na drobne okruszki (można do tego użyć tłuczka do mięsa, najlepiej drewnianego, przy metalowym pęka torebka - przed rozpoczęciem "tłuczenia" należy zrobić małą dziurkę na wierzchu paczki aby uciekło z niej powietrze)
  • Kruszonkę z nachosów wymieszać z 2-3 łyżkami przyprawy pikantne skrzydełka.
  • Skrzydełka natrzeć jedną łyżką przyprawy pikantne skrzydełka i ewentualnie solą do smaku.
  • W jednej misce roztrzepać jajka, w drugiej wysypać nieco mąki, a w trzeciej panierkę z nachosów.
  • Skrzydełka obtoczyć kolejno w mące, jajkach i dokładnie w panierce, po czym układać na blaszce przykrytej papierem do pieczenia (lub folią aluminiową).
  • Piec 1-1,5h w temperaturze 200 stopni, najlepiej na najwyższej półce piekarnika.
  • Najlepiej smakują z pieczonymi ziemniaczkami lub frytkami i z ketchupem.
Jak poznać, że skrzydełka można już wyciągać? To proste - na pewno nie będą dobre, jeśli nie zaczął wytapiać się z nich tłuszcz. Od momentu, kiedy go zauważę, zostawiam je jeszcze 15min w piekarniku, z włączoną funkcją opiekania od góry.

Smacznego!

Zimowy Obiad zBLOGowani.pl