7 lutego 2015

Arachidowo-daktylowe Kulki Mocy

Wyobraźnia dzieci jest niesamowita i zaskakuje mnie każdego dnia. A najbardziej zaskakujące jest to, że wciąż posiadam szczątki swojej. Zainspirowana działalnością pewnej dietetyczki, postanowiłam stworzyć coś na kształt jej Energy Bites, okrągłych, pralino-podobnych zdrowych słodyczy, bogatych w witaminy, naturalne tłuszcze z suszonych owoców i orzechów oraz w węglowodany. Zrobiłam po mojemu, postawiłam na salonowym stole i czekałam na reakcję domowników. Po kilku godzinach przyszedł do mnie mój najmłodszy brat.
-Olaa, a co to jest, te kulki co zrobiłaś?

-Hmm, to takie słodycze, tylko zdrowe. Dają dużo energii, bo zawierają orzechy, daktyle..-starałam się jak najprościej wyjaśnić.
-Aha, Kulki Mocy.-Skwitował, przerywając. Po chwili zastanowienia, odpowiedziałam z powagą:
-Tak. Kulki Mocy, dla prawdziwych Superbohaterów.
 Usłyszałam potem, że wyglądają jak jedzenie dla astronautów. Nie wyprowadzałam ich z błędu, bo po co. Kulki Mocy są atrakcyjniejsze niż Ptasie Mleczko czy Czekolada. A o ileż zdrowsze.
Arachidowo-daktylowe Kulki Mocy
25 sztuk
Czas przygotowania: 20min
Składniki:
  • 15 daktyli
  • 1 szklanka orzechów arachidowych (nie solonych, nie prażonych)
  • 1 łyżeczka miodu
Przygotowanie:
  • Wszystkie składniki zmiksować w blenderze.
  • Formować kulki wielkości orzecha laskowego (w skorupce).
  • Jeśli masa nie będzie chciała się formować, można dodać miodu.
  • Spożyć w ciągu 5-7 dni. Powyżej 5 dni przechowywać w lodówce. Do smaku można je obtoczyć w jasnym sezamie, można również dodać do masy szczyptę soli - będą smakowały lekko jak masło orzechowe.
Smacznego!

Pralinki, trufelki, czekoladki...