5 lutego 2015

Kakaowo-Orzechowe Batoniki Owsiane

Były czasy, kiedy rodzice przestrzegali mojej wskazanej przez specjalistów zdrowej diety. Były czasy, kiedy wydawało się, że dieta już nie jest potrzebna, a ja zapałałam miłością do wszystkiego, czego nie mogłam jeść. Były czasy, kiedy słodycze mogły dla mnie nie istnieć, a odżywiałam się jedynie jogurtami, owocami i chlebem 100% ziaren. Ale teraz nastały czasy, w których najcięższe to powiedzieć słodyczom NIE. Moja asertywność i silna wola w tym wypadku sięgają zera. Ale, jako że umysł mam ścisły, znalazłam inną drogę do celu. Jem tylko takie słodycze, od których centymetry w biodrach nie skaczą o kilka oczek w górę, a są smaczniejsze niż większość powszechnie dostępnych w sklepach.

Najbardziej z tych zdrowych słodkości cenię sobie batoniki musli i granolę. Każde ma swoje zalety - batonik można wrzucić na szybko do torby, czy nawet w pośpiechu schować do kieszeni kurtki. Granolę natomiast można chrupać w każdej wolnej chwili, a nawet dyskretnie podczas wykładów. Dodatkowo, w połączeniu z jogurtem daje wysokoenergetyczny posiłek, który powstrzyma głód na kilka dobrych godzin.

Na początek dzielę się z Wami moimi ulubionymi batonikami, które kiedyś robiłam dużo częściej niż obecnie. W smaku są grzechu warte, mimo, że to żaden grzech je zjeść. Mimo, że używam do nich tylko kakao, smakują jak czekoladowe, a delikatny aromat orzechów włoskich dodaje im walorów smakowych. Przygotowuje się je bardzo szybko, jednak trzeba je zostawić na kilka godzin do całkowitego wystudzenia, a nawet schłodzenia, więc zazwyczaj robię je wieczorami. Potem wystarczy je tylko zapakować, i gotowe!
 Kakao-Orzechowe Batoniki Owsiane
12 sztuk
Czas przygotowania: 5-10min
Czas pieczenia:              5min
Czas chłodzenia:                3h
Czas całkowity:                ~3h
Składniki:
  • 2 szklanki błyskawicznych płatków owsianych
  • 1 szklanka orzechów włoskich
  • 5 łyżeczek kakao
  • 3 łyżki płynnego miodu
Przygotowanie:
  • Orzechy zmiksować w blenderze na drobny proszek.
  • Wymieszać miód z kakao, wymieszać z płatkami owsianymi, na koniec dodać zmiksowane orzechy, dokładnie rozprowadzić.
  • Całość przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia formy chlebowej o wymiarach około 12cmx50cm, dokładnie wgnieść masę łyżką w dno formy, wyrównać wysokość.
  • Włożyć na 5 min do piekarnika nagrzanego do 250 stopni, można włączyć termoobieg.
  • Po wyciągnięciu pokroić masę na równe batoniki i nie wyciągając z formy odstawić na 3h do schłodzenia.
  • Następnie delikatnie wyciągnąć batoniki z formy i je zapakować w papier do pieczenia lub celofan. Przechowywać w szczelnie zamykanym metalowym lub szklanym pojemniku.

Zapraszam na:
Zdrowa przekąska Domowy Wyrób