16 maja 2015

On. Rozwiązuje mi zadania z analizy, robi za nas oboje laboratoria z pomiarów, tłumaczy programowanie i rapuje pod nosem. Roztkliwia się nad każdym skrzywdzonym zwierzątkiem - najchętniej przygarnąłby połowę schroniska. A na dodatek, jak się ostatnio przekonałam, jest pierwszą znaną mi osobą, która swoją kreatywnością w kuchni może równać się ze mną. 

Ot, prosta sytuacja z życia. Pyta się mnie rano, co zjem na śniadanie. Leniuch z niego straszny, a że ja głodna bywam złośliwa, to nie ułatwiłam mu zadania. "Coś smacznego. Zdaję się na Ciebie." Co On zrobił? Po pierwsze, wygooglował. Niewiele mu to pomogło, bo przeglądając długą listę odrzucał każdą pozycję pod pretekstem, że za trudne. Chcąc nie chcąc, wylądował w sklepie. Co przyniósł? Tortille, pieczarki, puszkę pomidorów w sosie, paprykę, mięso, cebulkę i ser. I zabronił wchodzić do kuchni.

Po niespełna 20 minutach wyciągnął z piekarnika cudo ze zdjęcia. I mówi z dumą: "To jest Twoje śniadanie. Jeszcze nie wiem czy smaczne ani jak się nazywa*, bo przed chwilą to wymyśliłem, ale sama ocenisz." Pachniało przesmacznie, więc długo nie czekając zastosowałam się do instrukcji. Co tu dużo opowiadać, smakowało równie apetycznie jak pachniało. Dlatego tu wrzucam i polecam. Mężczyźni też potrafią, oby im się częściej chciało !

*Po przekopaniu internetów doszłam do wniosku, że danie to jest najbardziej zbliżone do meksykańskiej Quesadilla Gringa, dlatego zostawiam to pod tą nazwą.
 
Pomidorowa Quesadilla Gringa
1-2 porcje
Czas przygotowania: ~25min
Składniki:
  • 2 pszenne tortille (mogą być pomidorowe lub ziołowe, kwestia smaku)
  • 100g piersi z kurczaka (można użyć jakiegokolwiek innego mięsa, nawet kiełbaski lub wędzonej polędwicy drobiowej - tutaj również kwestia gustu)
  • 2 pieczarki
  • 1/2 puszki pomidorów w gęstym sosie (bez skórki)
  • 1/2 papryki
  • 1 cebulka dymka
  • żółty ser (tyle, aby gęsto pokryć cały placek tortilli)
  • 1-2 łyżki oliwy 
  • przyprawy: bazylia (może być świeża), sól, pieprz  
Przygotowanie:
  • Mięso kroimy na drobne kawałki (jeśli kiełbaski, to na plasterki), cebulkę i paprykę w kosteczkę, pieczarki w plasterki, a ser ścieramy na tarce.  
  • Na oliwie podsmażamy mięso i cebulkę tak, aby mięso (jeśli surowe) się zabieliło, a cebulka zeszkliła. 
  • Dodajemy pomidory, paprykę, pieczarki i przyprawy i dusimy 10min pod przykryciem.
  • W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do 200 stopni.
  • Gdy sos będzie gotowy, przekładamy go na spodnią tortillę (ułożoną na blaszce przykrytej papierem do pieczenia), gęsto posypujemy serem i przykrywamy wierzchnią tortillą, po czym wkładamy do piekarnika na ok. 10min.
  • Po wyciągnięciu najlepiej chwilę odczekać, można sobie nieźle sparzyć język ;) 
  • Proponuję urozmaicić skład o ostre papryczki, można też przygotować wersję bezmięsną lub zastąpić je tuńczykiem z puszki.

Smacznego!